En art director på Google

När jag skapade den här sajten var en av tankarna att den skulle ranka bra på relevanta ord och fraser på Google. Och därigenom kunna hitta lite kunder, förhoppningsvis.

Jag satte till exempel rätt högt värde på ”art director”, ”frilans art director” och namn på olika kunder som jag jobbat med.

Sen tänkte jag också att ju fler namn på kunder och människor jag arbetat med jag nämner, och att jag faktiskt skriver om projekten lite, gör att det sajten får fler besök. Det (och lite trevliga och relevanta inlänkar såklart) har faktiskt gjort att det trillar in besökare. Det funkade alltså.

Sen somnade sajten in lite och i takt med att den inte uppdaterades, så sjönk jag också i googles träfflista på nästan alla fraser. Bland annat sjönk jag lååångt ner på ”art director”, vilket kändes tråkigt. Jag tror jag låg tvåa ett kort tag, men stabiliserade mig runt plats 4 – långt föra andra art directors (såklart mycket beroende av art directors inte brukar (brukade) skriva särskilt mycket på sina sajter).

Men nu i och med att sidan väckts till liv med #blogg100 verkar det röra på sig igen.

I ett kommande inlägg ska jag berätta mer om vad det ger en frilans art director att ligga högt på Google på relevanta sökningar.