Boxer, TV i alla rum – webbkampanj

Boxer webbkampanj

Med Boxer tvillingkort är det enkelt att få TV i alla rum. Det är vad Robert vill kommunicera i den här kampanjen. Reklamfilm och annonser kombinerades med en webbkampanj.

Vad gör Boxer-Robert hemma när familjen är ute? Helst tittar han på tv såklart. Kampanjsiten består av ett spel i klassiskt peka-och-klicka-manér, där man som spelare ska hjälpa Robert att få på TV:n i alla rum. Eller i tre av dem: vardagsrummet, köket och sovrummet. Varje rum bjuder på sin utmaning, och när man klarat spelet är man med och tävlar man om ett fint pris.

Boxer webbkampanj

Boxer webbkampanj

Boxer webbkampanj

Min roll i arbetsgruppen var digital Art Director, webbkreatör, och kampanjen gjordes under min anställning på reklambyrån Abby Norm och deras webbyrå Ottenray. Arbetsgruppen på Abby Norm bestod av bland annat Emil Frid (Art Director) och Håkan Nyberg (Copywriter). Fotograf var Lasse Burell.

Webbroduktionen gjordes av Illianced, musik av Plan8 och ljudeffekter av Monsterljud.

Se siten live här: Boxer Robert – TV i alla rum (Tävlingen är stängd sedan länge.)